Literature review on employment impacts of GHG reduction policies for transport

De laatste jaren zijn talrijke studies gepubliceerd waarin gesteld wordt dat versnelde uptake of elektrische en brandstofefficiënte voertuigen in de gemotoriseerde vervoersmarkt positieve werkgelegenheidseffecten met zich mee zouden kunnen brengen.

Naar deze materie heeft CE Delft een literatuurstudie uitgevoerd, om te onderzoeken of het mogelijk is vanuit de beschikbare literatuur te bepalen of grootschalige overschakeling op geavanceerde powertrains positief op de werkgelegenheid zou werken. De belangrijkste conclusie uit de studie is dat CO2-regulering ‘vermoedelijk tot positieve werkgelegenheidseffecten’ zal leiden.

Auteurs CE

Sander de Bruyn
Bettina Kampman

Delft, juli 2012

het rapport (Engelstalig)

 

Tweets van @cedelft

Anouk van Grinsven bij BNR-radio als expert biobrandstoffen https://t.co/cStUEMzGcZ
18-01-2018 15:20

NPO-radio 1 interviewde Geert Bergsma voor de rubriek Feit of Fictie over de stelling: Uitbreiding statiegeld breng… https://t.co/YUU7Z8azAe
11-01-2018 10:06

Rapport - Milieuprijzen afval, voor gebruik in de Milieubarometer https://t.co/WuMB4vlkwK https://t.co/7iE3uyY0mN
10-01-2018 11:54

Rapport - Mini MKBA 100.000 hectare extra bos in Nederland https://t.co/Ct0TUbZRpd
10-01-2018 11:19

CE Delft nieuwjaarswens 2018 https://t.co/Wg7qJFj6Kp https://t.co/aKvNPvFVw4
04-01-2018 16:14