How can the environmental effect of the ETS for aviation be kept constant, despite changes in scope?

Door de Europese Commissie is voorgesteld de geografische afbakening van het EU ETS te wijzigen. Dit zou leiden tot een afname in de uitstoot onder het emissieplafond en daarmee tot een kleinere absolute emissiereductie. In deze notitie wordt geanalyseerd hoe het emissieplafond veranderd zou moeten worden om ervoor te zorgen dat de absolute emissiereductie van de luchtvaartsector ongewijzigd blijft. Er wordt berekend dat het plafond 15-55% lager zou moeten zijn dan hetgeen door de Commissie wordt voorgesteld.

Tweets van @cedelft

Anouk van Grinsven bij BNR-radio als expert biobrandstoffen https://t.co/cStUEMzGcZ
18-01-2018 15:20

NPO-radio 1 interviewde Geert Bergsma voor de rubriek Feit of Fictie over de stelling: Uitbreiding statiegeld breng… https://t.co/YUU7Z8azAe
11-01-2018 10:06

Rapport - Milieuprijzen afval, voor gebruik in de Milieubarometer https://t.co/WuMB4vlkwK https://t.co/7iE3uyY0mN
10-01-2018 11:54

Rapport - Mini MKBA 100.000 hectare extra bos in Nederland https://t.co/Ct0TUbZRpd
10-01-2018 11:19

CE Delft nieuwjaarswens 2018 https://t.co/Wg7qJFj6Kp https://t.co/aKvNPvFVw4
04-01-2018 16:14